Świąteczne prezenty od zakładu pracy – na co zwracać uwagę?

Czas przedświąteczny to okres, w którym zakłady pracy często obdarowują swoich pracowników różnego rodzaju paczkami, bonami, a czasem nawet zamiast świadczeń tego typu po prostu wręczają im pieniądze. Prezenty takie są zazwyczaj przychodem, od którego pracodawca powinien zapłacić podatek. Co więcej, nie wszystkie z wydatków można sobie wliczyć w koszty uzyskania przychodu. W zakładach pracy pojawił się swego czasu również zwyczaj organizowania wigilii, czy eventów podobnych. Odprowadzenie podatku jest w tym przypadku sprawą sporną. W kwestii świadczeń rzeczowych, czy bonów towarowych, zwrócić uwagę trzeba m.in. na to: z jakiego źródła prezenty będą finansowane, o jaki rodzaj świadczenia nam chodzi, a także jaka będzie całkowita jego wartość. Od tych właśnie parametrów zależeć będzie, czy podarek objęty zostanie podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Powiązane

Comments are closed.